Psychologie van het boodschappenbriefje

  • Psychologie van het boodschappenbriefje
€ 123.456,78

Uitverkocht

Levering

  • Gratis verzending vanaf 17,50 *
  • Met iDEAL of achteraf betalen **
  • 30 dagen bedenktijd

"Al ben je een klein briefje, heb je voor je boodschappen aan een mandje genoeg: je moet groots denken. Net als Bol.com. De omzet van de internet(boeken)winkel steeg in twee jaar tijd met bijna honderd miljoen euro. Dus niks geen priegelhandschriftjes omdat ‘het papiertje nu eenmaal zo klein is’. Nee! Leer groot te denken. Voordat je het weet, koop je geen sneue boontjes meer. Of chips voor de kids. Nee, dan ben je het hoofd van het grootste online warenhuis van Nederland!"

Soms vind je ze wel eens in je winkelmandje of boodschappenwagen. Een achtergelaten boodschappenlijstje van iemand anders. Ongetwijfeld heb je er weinig aandacht voor. Maar als je het briefje écht leest, kun je veel ontdekken. Wat iemand opschrijft, hoe iemand dat doet, de woordkeuze: het zegt iets over de persoon. Tefke van Dijk verzamelt en analyseert lijstjes, onder de noemer ‘boodschappenbriefjespsychologie’. Een verzameling van deze analyses vind je in het boek Psychologie van het boodschappenbriefje. Vol trefzekere, uitdagende en grappige pseudo-psychoanalyses én met verrassende recepten van briefjeskok Marloes Morshuis. Het mooi vormgegeven boek kost slechts 12,50 euro en is een perfect cadeau.

Fascinatie
Boodschappenbriefjes. Het fascineert Tefke. In korte tijd heeft ze dan ook honderden briefjes verzameld. Ze sprokkelt ze bij elkaar met hulp van vrienden, buren en collega’s. Maar ook volslagen vreemden sturen haar gevonden briefjes. Onder het mom van ‘boodschappenbriefjespsychologie’ schrijft ze bondige pseudo-psychoanalyses van de mens achter het briefje.
In Psychologie van het boodschappenbriefje zijn naast een bloemlezing van de analyses op de site, tientallen nieuwe briefjesanalyses opgenomen. En wat had de briefjesmaker eigenlijk willen koken? Briefjeskok Marloes Morshuis maakt een aantal culinaire analyses en verrassende recepten.

Over de auteur
Van Dijk is eigenaar van De Schrijfzolder en is redacteur, journalist en tekstschrijver.

Let op: uitverkocht!
Helaas is het boek 'Psychologie van het boodschappenbriefje' uitverkocht. U kunt het niet meer bestellen via onze website.

Reacties

Reactie toevoegen

Platte tekst

  • Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
CAPTCHA
€ 123.456,78

Uitverkocht

Levering

  • Gratis verzending vanaf 17,50 *
  • Met iDEAL of achteraf betalen **
  • 30 dagen bedenktijd

Product­informatie

Auteur
Verschenen
april 2011
ISBN
978-90-814838-6-5
Verkoopprijs
€ 123.456,78
Aantal pagina’s
64, full colour (incl. foto’s)
Formaat
17 x 24 cm (staand)
Afwerking
paperback
"
Ben ik de enige die achtergelaten boodschappenlijstjes in boodschappenkarretjes leest en dan gaat bedenken van wie het was? En op de loopband bij de kassa lekker meekijkt wat de persoon voor me inkoopt? Voor supermarktgluurders zoals ik is er nu het superleuke boek Psychologie van het boodschappenbriefje.
"
Flow Magazine
"
Tefke van Dijk rekent zichzelf geen enkele psychologische kennis toe. Haar beschrijvingen van de briefjes raken aan de borrelpraat, ze zijn amusant, licht spottend.
"
De Gelderlander
"
Een aardig vormgegeven, grappig boekje dat iedereen met andere ogen naar zijn eigen boodschappenbriefjes zal doen kijken.
"
NBD|Biblion
* Bestellingen vanaf € 17,50 worden gratis verzonden. Over bestellingen onder de € 17,50 worden € 2,49 verzendkosten gerekend. Verzenden naar landen binnen de EU bedraagt € 10,00 per bestelling (buiten de EU verschilt het tarief per land).
** Voor betalen via iDEAL worden geen extra kosten in rekening gebracht.